آیین شهریاری

آیین شهریاری,یاورشهرهای ایرانی,دولت پویا,دولت برنا,کشورداری ایرانی,حکومت ایرانی,آیین کشورداری ,کشورداری ایرانی اسلامی,جمهوری اسلامی,حکومت,دولت,فرمانروایی,شهریاری ایرانی,شهریاران,شهریاران ایران

آیین شهریاری، یاور شهرهای ایرانی

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۰:۵۹ ۰ نظر  بازدید

برنامه ی دولت پویا و برنا

دولت مردم ایران همبسته و یکپارچه

گروه آیین شهریاری، یاور شهرهای ایرانی

یاسر موحدفرد

((دبیرکل آیین شهریاری))

.

عمران حیدری آریا

((دبیراجرایی آیین شهریاری))

ارایه شده در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران

بهار1400 خورشیدی

.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران؛

رونمایی از برنامه‌های کشورداری برپایه آیین‌ شهریاری

.

گروه آیین شهریاری دارای پیشینه 20 ساله مدیریت فرهنگی، ادبی، هنری،

ورزشی، رسانه‌ای و پژوهشی به گونه ملـی و برون مرزی بوده که در تلاش

است، آیین‌نامه «آیین شهریاری» را به عنوان یک روش نوین حکـومتداری

برپایه ی داشته‌های کهن ایرانی و اسلامی ارایه کند؛

این آیین نامه، یکی از بزرگ‌ترین آیین‌های زمامداری در عرصه مدیریت

جهانـی بوده و همچنان بسیاری از کشورهای امروزین جهان از آن بهره

گرفنه‌اند.

این گروه با شعار «دولت پویا و برنا؛ دولت مردم ایران همبسته و یکپارچه»

آیین‌نامه‌ای را برای کشورداری با نام «آیین شهریاری؛ یاور شهرهای ایرانی»

با “دبیرکلـی یاسر موحدفرد” و “دبیری اجرایـی عمران حیدری آریـا

ارایه کرده است.

سرفصل‌های برنامه‌های پیشنهادی گروه آیین شهریاری در 3 بخش در آستانه

برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامـی ایران در سال

1400 خورشیدی ارایه شده است:

الف- پیشرفت فرهنگی، هنری، آموزشـی، ورزشی، زیست محیطی، میراث

فرهنگی و گردشگری.

ب- ساماندهی نظام اقتصادی.

پ- همبستگی سیاست داخلی و هم‌اندیشی سیاست برون مرزی.

.

«آیین‌نامه آیین شهریاری»

«توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود»

برنامه دولت پویا و برنا؛ دولت مردم ایران همبسته و یکپارچه

گروه آیین شهریاری؛ یاور شهرهای ایرانی

یاسر موحدفرد (دبیرکل آیین شهریاری)

عمران حیدری آریا (دبیر اجرای آیین شهریاری)

ارایه شده در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات

ریاست جمهوری اسلامی ایران

بهار 1400 خورشیدی

.

«به نام خداوند جان و خرد»

آمده‌ایم با دولت پویا و برنا و با راهبری آیین شهریاری، یاور شهرهای ایرانی

و با همیاری همه ایرانیان با هر گرایشـی در سراسر گیتی، راهکارهای رهایی

‌بخش ایران را ارایه دهیم.

به پشتوانه میراث مکتوب تمدن ایرانی اسلامـی به ویژه دانشـنامه شاهـنامه

حکیم فردوسـی که شناسنامه 10 هزار ساله فرهنگ و تمدن ما ایرانیان است،

دولتـی را همراهی خواهیم کرد که همه قوم‌های ایرانـی و همه شهروندان

زن و مرد ایرانی، سهمی برابر در اداره کشور داشته باشند.

گفتنی است، گـروه آیین شهـریاری دارای تجربه ی 20 ساله مدیریت کلان

کشوری در زمینه‌های ثبت‌های جهانـی مفاخر و آیین‌های ایرانی در سازمان

جهانـی یونسکو، مدیریت فرهنگـی در دانشگاهها، فدراسیون‌های ملـی و

جهانـی ورزشـی، دبیری ستاد ترویج فرهنگ پهلوانـی کشور، دبیری بنیاد

فردوسی و راه‌اندازی و راهبری ده‌ها مجموعه دیگر کشوری است.

آمده‌ایم با زنده کردن آموزه‌های اخلاقی ایرانی و اسلامی در عرصه سیاسی

که دروغ را مایه نگون‌بختـی مردم جای جای جهان می‌داند با دروغ، فساد،

تبعیض، رانت خواری و ویژه خواری مبارزه کنیم.

به نام اسلام به نام ایران به نام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با محور

قـرار دادن منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامـی ایران و با یاد خون شهـیدان

چندهزار ساله راه میهن، دولت مـردم ایران همبسته و یکپارچه را با نام دولت

پویا و برنا با پشتوانه آیین شهریاری 10 هزار ساله ایرانی اسلامی و برپایه دانش،

فرهنگ و تمدن ایرانـی اسلامـی و با حضور همه قوم‌ها، دسته‌ها و گروه‌های

مردمان از همه گرایش‌های ایرانیان را همراهی خواهیم کرد.

.

در گام نخست:

گروه آیین شهریاری پیشنهاد می‌دهد با راه اندازی «ستاد پاسخگویی دولت»

به قشرهای گـوناگـون مردم خدمات، امکانات، تسهیلات و اعتبارات یکسان

داده شود.

در گام دوم:

برای اجرایی شدن این آیین‌نامه پیشنهاد می‌شود با بهره‌گیری از دیدگاه‌های

بزرگان دسته‌های گوناگون، همه طبقه‌های اجتماعی ایرانیان و دولتیان در هر

وزارتخانه و سازمان و نهاد دولتی در کنار یکدیگر همکاری کنند.

در گام سوم:

پیشنهاد می‌شود «شورای عالی شهریاران» و «سازمان ملی مهستان» با حضور

نمایندگان برگزیده و برجسته دسته‌های گـوناگون ایرانیان به ویژه بانوان و

مردان جوان شایسته راه اندازی شود.

گفتنی است که در آیین شهریاری برپایه کهن آیین حکـومتداری ایرانـی،

دسته‌های گوناگون ایرانیان می‌تواند شامل: پزشکان، مهندسان، بازرگانان،

حقوق‌دانان، فرهنگـیان، اسـتادان، نویسندگان، هنرمندان، پژوهشگـران،

خبرنـگاران، پهلوانان و ورزشکاران، دست‌ورزان و صنعتگران، برزگـران و

کشاورزان و دامپروران، کاتوزیان و روحانیان، نیساریان و نظامیان باشد.

.

سرفصل‌های برنامه‌های ایرانی اسلامی

پیشرفت کشور از سوی دولت پویا و برنا

.

الف- پیشرفت فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی، زیست محیطی، میراث

فرهنگی و گردشگری:

1 - گسترش دانش بومی ملی برپایه پاسداشت گنجینه دانشی و ادبـی زبان

فارسی از آموزش‌های ابتدایی تا آموزش‌های عالی.

2 - بنیانگذاری گاهشماری ملی برپایه آیین‌های باستانی، ایرانی و اسلامی.

3 - واسپاری پاسداشت میراث فرهنگـی، میراث معنوی و میراث طبیعـی

به نهادهای مردمی.

4 - بازشناسـی هنرهای سنتـی و بومی سازی هنرهای نوین و مدرن.

5 - گسترش ثبت‌های ملی و جهانـی آیین‌ها، هنرها، دانش‌ها، ورزش‌ها،

مفاخر و میراث‌های ایرانی اسلامی.

6 - بازشناسی ورزش‌ها و بازی‌های بومی، پشتیبانی از ورزش‌های ملی و

گسترش فرهنگ پهلوانی.

.

ب- ساماندهی اقتصادی:

1 - کارآفرینی و درآمدزایی برای هر خانواده ایرانی (با ایجاد پیشه در زمینه

‌های شهرسازی ایرانـی، گسترش کشاورزی و دامپروری، به کارگیری مهارتهای

شغلـی، بهره‌گیری از توان متخصصان داخلـی، بیمه بیکاری نقدی و کالایی).

2 -به‌کارگیری فناوری‌های روزآمد با فرهنگسازی ایرانی در زندگی روستایی،

عشایری و شهری.

3 -پاسداشت منابع طبیعی، فرآوری منابع معدنی، گسترش بهره‌گیری ازانرژی

‌های طبیعـی و فرآوری سوخت‌های فسیلـی با بهره‌گیری از سازمانهای مردمی

برای اشتغال‌زایـی قشرهای کـم‌توان و پرداخت یارانه از درآمد منابع ملـی.

4 - آسیب‌شناسـی و مزیت‌یابی بازرگانـی «کالا به کالا» به جای «پول به کالا»

برای مـبارزه با بازار سیاه ارزی و ارتقای ارز ملی در برابر ارزهای جهانـی.

5 - به کارگیری مرزنشینان ایرانـی در سازمان گمرگ و مناطق آزاد اقتصادی

و تجاری برای احیای دسته مرزبانان در آیین شهریاری.

6 -طراحی نقشه راه‌های جهانی آبی - خاکی بازرگانی ایرانی برای گسترش

صادرات و تجارت کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی.

7 - حذف سودهای بانکی و وام‌های با بهره و جایگزینی روش بنگاه‌های ملـی

اقتـصادی و بانکـداری ایرانـی اسلامـی (با پرداخت و دریافت وام‌های

قرض الحسنه‌ای و افزایش مشوق‌های مالیاتی با فعالیت‌های نیکوکارانه ملی).

نکته: واژه «بانک» که در اصل «بانگ» بوده به معنی «بنگاه پول» از واژه «بنگاه» فارسی گرفته شده و

در ایران کهن نظام بانکداری ملـی با دستورهای اقتصادی در آیین‌نامه آیین شهریاری با پیشینه چند

هزار ساله وجود داشته است که نیاز به بازآفرینـی در بازار ملـی کنونی دارد و همچنین واژه «چک»

نیز فارسـی بوده و به معنـی «پول کلان» به کار میرفته که «پول خرد» آن «چکه» نامیده میشده است

که امروزه به گونه «سکه» در آمده و واژه «چک» به گونه «ضک» هم در متن‌های کهن ایرانـی به کار

می‌رفته است که شوربختانه امروزه واژه‌های «بانک» و «چک» را برخی واژه بیگانه می‌پندارند.

.

پ- همبستگی سیاست داخلی و هم‌اندیشی سیاست خارجی:

1 - تدوین سند شیوه نامه اجرایی قانون اساسـی جمهوری اسلامـی ایران

برای بخش‌هـای اجـرا نشده آن به ویژه ضرورت فـراهم آوردن امکانات

رفاهی و آموزشی برای همه شهروندان ایرانی.

2 - راه اندازی سازمان هماهنگی نهادهای مردمـی (بهره‌گیری از توان

احزاب، سـازمـان‌هـای مـردم نـهاد، موسسه‌های خیریه و موسسه‌های

فرهنگـی هنری).

3 - هم‌افزایـی و بهره‌گیری از توان ایرانـیان خارج از کشور برای

رایزنـی و تفاهم با کشورهای گوناگون برپایه دیپلماسـی فرهنگـی.

4 - گسترش روابط با سازمان‌های جهانـی به ویژه سازمان ملل (یونسکو،

یونیسف و...)، سازمان همکاری اسلامی و سازمان اکو.

...............................

آیین شهریاری، یاورشهرای ایرانی

اساسنامه و مرامنامه ی گروه تشکیلاتی فرهنگی

آیین شهریاری ، یاور شهرهای ایرانی

این سند به عنوان اساسنامه و مرامنامه ی این تشکل به شمار می رود و در نخستین کمیسیون تشکل باید مرامنامه و اساسنامه به گونه ی جداگانه تهیه و با رای و امضای حداقل پانزده تن از هیأت مؤسس نوشته شود.

۱ـ این ائتلاف تشکلی است متشکل از اشخاص حقیقی که با برنامه ی مشخص در سمت و سوی همکاری و همیاری در به دست آوردن قدرت فرهنگی، سیاسی بر پایه ی فرهنگ پربار ایرانی،اسلامی از دیرباز تا به امروز است که

درچهارچوب قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران براساس مرامنامه و اساسنامه مصوب خود در سطح ملی فعالیت می‌کند.

۲ـ این ائتلاف در برنامه های فرهنگی، هنری، ادبی و سیاسی با حضور کنشگران دارای تجربه و علاقه در راستای نیازهای مردمی در زمینه های گوناگون اجتماعی مشخص و در چهارچوب قانون اساسی جهموری اسلامی ایران فعالیت دارد.

۳ـ اعضای داوطلب واجد شرایطی که مراحل عضویت را گذرانده و با پذیرش اساسنامه این تشکل دارای تعهدات و حقوق حزبی مطابق اساسنامه احزاب می‌باشد.

۴ـ اعضای هیأت مؤسس، شورای مرکزی، دبیرکل، بازرسان و مسؤولان

تشکل طبق این اساسنامه برگزیده و فغالیت می کنند.

۵ - شعب استانی نیز

هیأت مؤسس، مجمع عمومی، شورای مرکزی، دبیرکل و بازرسان ومسؤول شعب استانی طبق اساسنامه ارکان تشکل محسوب می‌شوند.

۶ ـ هیأت مؤسس: اشخاص حقیقی می‌باشند که امور مربوط به تأسیس و وظایف مرتبط را پیگیری نموده و برای دریافت مجوز تأسیس و پروانه فعالیت اقدام می‌نمایند..

۷ـ مجمع عمومی: بالاترین رکن تشکل است که طبق مرامنامه و اساسنامه از اجتماع اعضای حزب تشکیل می‌شود.

۸ ـ شورای مرکزی: متشکل از افراد برگزیده مجمع عمومی است که طبق مرامنامه و اساسنامه به نمایندگی از مجمع، مسؤولیت هدایت و تحقق اهداف حزب را بر عهده دارند.

۹ ـ رییس: عالی‌ترین مقام اجرائی تشکل است که برگزیده

مجمع عمومی یا شورای مرکزی طبق اساسنامه می‌باشد و دبیر و سایر اعضای شورای مرکزی به مراتب زیرمجموعه برگزیده می شوند.

۱۰ـ بازرسان: اشخاص آشنا به امور بازرسی می‌باشند که برای نظارت بر عملکرد شورای مرکزی، رییس، دبیر و سایر ارکان حزب از سوی مجمع عمومی برگزیده می‌شوند.

.

۱۱ـ مرامنامه: سند مصوب مجمع عمومی است که بیان‌کننده ی راه، آرمان‌ها، اندیشه ها و مبانی عقیدتی و خط و مشی‌های نیل به اهداف تشکل می‌باشد.

.

۱۲ـ اساسنامه: سند مصوب مجمع عمومی است که مشخص کننده ی ساختار تشکیلاتی و ارکان و حدود وظایف و اختیارات، نحوه تعیین و تغییر اعضاء ، شرایط تغییر و ویرایش مرامنامه و اساسنامه، مبنای اعتبار اسناد اداری و مالی، تعیین منابع مالی، نحوه انحلال یا گسترش تشکل و سایر موارد در زمینه های فعالیت تشکل می‌باشد .

.

۱۳ـ کمیسیون تشکل باید با حضور اکثریت شورای مرکزی و بازرسان برگزارشود.

.

۱۴ـ مجوز موقتی است که برای تحصیل شرایط لازم برای صدور پروانه فعالیت نهائی باید اقدام ‌شود..

۱۵ـ پروانه فعالیت نهائی: مجوزی است که به موجب آن تشکل اجازه دارد تا براساس مرامنامه و اساسنامه و در چهارچوب قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند.

.

۱۶ـ دبیرخانه کمیسیون تشکل زیر نظر کمیسیون انجام وظیفه می‌کند ..

تبصره ـ اعضای اقلیت‌های دینی براساس اصل سیزدهم (۱۳) قانون اساسی، تشکیلاتی مرکب از اعضای داوطلب همان اقلیت دینی می‌باشند که هدف آنها حل مشکلات و بررسی مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی ویژه آن اقلیت می باشد.

.

۱7 مرامنامه تشکل متضمن مطالب زیر می باشد

الف ـ جهان‌بینی، مبانی فرهنگی، فکری و عقیدتی سیاسی در چهارچوب موازین ایرانی اسلامی

ب ـ اهداف، راهبردهای کلان و سیاست‌ها و برنامه‌ها در راستای رسیدن به اهداف تعیین‌شده

پ ـ رویکردهای کلی به مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، اجرائی و حقوقی مردم (قشرآسیب پذیر و زنان)

18 - اختیارات و مسؤولیت هر رکن به تفکیک و نحوه تعیین و عزل شورای مرکزی، رییس ، دبیرکل و سایر ارکان به استثنای مجمع عمومی می باشد.

19 ـ نحوه تصویب مرامنامه و اساسنامه و تغییر و ویرایش آنها و نحوه تصویب آیین‌نامه‌های اجرائی، مالی و دستورالعمل‌ها به عهده ی شورای مرکزی می باشد.

20 ـ نحوه تأمین منابع مالی براساس تصمیمات شورای مرکزی انجام می شود.

21 ـ نحوه عضوگیری و شرایط کلی عضویت بر پایه ی تصمیم گیری شورای مرکزی انجام می پذیرد.

22 ـ نحوه انحلال و تعیین تکلیف دارایی‌ها پس از انحلال به عهده ی شورای مرکزی و با امضای پانزده دتن از اعضا انجام می شود.

23 ـ نام این تشکل با رعایت شروط اصل بیست و ششم (۲۶) قانون اساسی برگزیده شده است .

24 – این تشکل صراحتاً التزام خود را نسبت به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه اعلام می دارد.

25 ـ شرایط ثبت نام و عضو شورای مرکزی و دیگر ارکان تشکل باید بر پایه ی

اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی و

داشتن تابعیت ایرانی ، عدم سوء پیشینه کیفری مؤثر و

داشتن سن حداقل بیست و پنج سال تمام و سایر اعضای زیرمجموعه داشتن سن حداقل هجده سال تمام باشد.

26 ـ اشخاص اعضای تشکل از حق تأسیس تشکل یا مانند آن محرومند مگر این که تشکل را ترک کرده باشند.

27 ـ افراد دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی رژیم طاغوت، ساواک منحله، فراماسون‌ها، شیطان پرستان ، فرقه های منحرف وکسانی از اعضای مؤثر احزاب منحرف و اعضای گروهک‌های غیرقانونی محارب و ضد انقلاب،

محکومان به جرائم ضد امنیت داخلی و خارجی کشور،

مظنونان به جاسوسی حسب تشخیص وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،

متجاهران به فسق و فجور، مشهوران به فساد و قاچاقچیان با استعلام از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی،

کسانی که به موجب احکام قطعی دادگاهها از حقوق اجتماعی محروم شده‌اند،

اعضای مؤثر احزاب منحل شده‌ای که در زمان انحلال عضو مؤثر باشند و انحلال حزبشان به حکم دادگاه و به دلیل ارتکاب جرم بوده است

حق عضو شدن در این تشکل را ندارند و درصورت مشاهده برکنار خواهندشد.

28 ـ اعضای شورای مرکزی وکمیسیون برای مدت دو سال برگزیده می‌شوند و تا معرفی اعضای جدید به کار خود ادامه می‌دهند.

29 ـ نشست های کمیسیون با حضور پنج نفر از اعضاء رسمیت می‌یابد و تصمیمات آن با رأی حداقل چهارنفر از اعضاء معتبر می‌باشد.

30 ـ دایر کردن شعب و دفاتر در استان‌ها و شهرستان‌ها با برگزاری کمیسیون و رای گیری وبا امضای حداقل چهارتن از اعضای شورای مرکزی انجام می شود.

31 ـ تأسیس هرگونه دفتر و یا شعبه خارج از تصمیمات شورای مرکزی ممنوع می‌باشد.

32 ـ انتشار روزنامه، نشریه و تأسیس پایگاه اطلاع رسانی در فضای مجازی بدون هماهنگی با شورای مرکزی ممنوع است.

.

33 ـ برگزاری راهپیمایی‌ها و تشکیل اجتماعات حضوری و یا مجازی بدون هماهنگی با شورای مرکزی ممنوع است .

34ـ اعضا موظفند حداقل هفتاد و دو ساعت پیش از برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌ها ونشست های حضوری و مجازی مراتب را به اطلاع مسؤولان ذی ربط برسانند..

35 ـ منابع مالی تشکل باید از طریق قانونی و مشروع تأمین و هزینه شود و کلیه درآمدها و منابع آن و مصارف و هزینه‌های تشکل باید در دفتر مشخص شده ثبت شود.

36ـ عدم ثبت درآمدها و منابع تأمین آن و مصارف و هزینه‌ها، همچنین عدم ارائه دفاتر مالی به کمیسیون تشکل و عدم مطابقت درآمدها و هزینه‌ها با قوانین و مقررات این تشکل حسب مورد و به تناسب، موجب اعمال مفاد قانون اساسی کشور می باشد.

37ـ حق عضویت اعضاء را شورای مرکزی تصمیم می گیرد.

38ـ کمکها و هدایای نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی عضو ویا غیر عضو باید بر پایه ی اهداف تشکل وبا آگاهی شورای مرکزی انجام پذیرد.

39 - ارتکاب اعمال زیر پس از تشخیص توسط مراجع ذی‌صلاح، حسب مورد علاوه بر مجازات‌های قانونی، طبق قانون با آنها برخورد می‌شود:

الف ـ نقض مبانی دین مبین اسلام و تبلیغ و فعالیت علیه موازین اسلامی وفرهنگ ایرانی اسلامی

ب ـ اقدام علیه امنیت ملی و وحدت ملی از جمله هرنوع ارتباط، مبادله اطلاعات و تبانی با سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌ها، ارگان‌های دولتی و احزاب کشورهای خارجی در هر سطح و به هرصورت که مخل آزادی، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی، منافع ملی و مصالح جمهوری اسلامی ایران و نظم عمومی ‌باشد و نیز هرگونه اقدام به عملیات خرابکارانه و براندازانه و حمایت از گروههای تروریستی، دریافت هرگونه کمک مالی و تدارکاتی از اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی و دولتهای بیگانه و سازمان‌های بین‌المللی و تلاش برای ایجاد و تشدید اختلاف میان صفوف ملت با استفاده از زمینه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی و نژادی موجود در کشور ایران و نیز دعوت به انجام اقدامات مذکور یا حضور در راهپیمایی‌های غیرقانونی

40 ـ اعضا مکلفند ارتباطات خود با سفارتخانه‌ها، نمایندگی ارگان‌های دولتی و احزاب و اشخاص کشورهای خارجی را به آگاهی شورای مرکزی برسانند.

41 ـ اعمال خلاف قانون اساسی و نقض حقوقمردم از جمله ایراد تهمت، افتراء شایعه‌پراکنی، آموزش و ترویج خشونت و بی فرهنگی

تخطی از مرامنامه و اساسنامه این تشکل به شمارمی رود.

.


دیدگاه خود را بیان کنید